Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013


ΨΩΜΑΚΙΑ BAGELS 



Τα εβραϊκά ψωμάκια bagels είναι από τα  πράγματα που μου θυμίζουν έντονα το ταξίδι που κάναμε με τον Κυρ πριν 4 χρόνια στην Νέα Υόρκη. Αυτά τα υπέροχα ψωμάκια τα είχαμε τιμήσει δεόντως στα πρωινά μας γεύματα σε διάφορους συνδυασμούς. Απ’ όταν γυρίσαμε από το ταξίδι  τα έχω κάνει αρκετές φορές, τα προτιμάμε συνήθως τα Σαββατοκύριακα όταν θέλουμε να φάμε πιο πλούσιο πρωινό. Κυκλοφορούν κάποιες συνταγές στο διαδίκτυο αλλά ως συνήθως έχω βάλει την δικιά μου πινελιά χρησιμοποιώντας και αλεύρι ολικής για πιο light αποτέλεσμα. Όχι ότι είναι και τα πιο υγιεινά ψωμάκια καθώς και ζάχαρη έχουν και γλουτένη λόγω αλευριού. Παρ’ όλα αυτά δεν παύουν να είναι πεντανόστιμα, κυρίως σε σάντουιτς.

Η συνταγή που χρησιμοποιώ :

·        2 κ.σ. ξηρή μαγιά
·        2 ½ κ.σ. ζάχαρη
·        1 κ.σ. αλάτι
·        4 ½ κούπες αλεύρι
·        1 ½ κούπα χλιαρό νερό
·        ½ κ.σ. λάδι
·        1 κ.σ. μέλι
·        1 ασπράδι αυγού χτυπημένο με λίγο νερό
·        Σουσάμι, μαυροκούκι ή ότι άλλους σπόρους μας αρέσει


Σε ένα μπολ ανακατεύω το αλεύρι με το αλάτι, κατόπιν ανοίγω μια λακούβα και βάζω το νερό, τη ζάχαρη, το λάδι και τη μαγιά και τα ανακατεύω λίγο. Έπειτα ζυμώνω αρκετά ώστε να μην κολλάει η ζύμη, αν κολλάει ρίχνω λίγο αλεύρι παραπάνω. Αφήνω σε ζεστό μέρος για μία ώρα ή όσο χρειαστεί για να διπλασιαστεί η ζύμη.
Αφού φουσκώσει η ζύμη, τη χωρίζω σε κομμάτια και πλάθω λωρίδες τις οποίες κόβω με μαχαίρι σε ίσα μέρη. Πλάθω σε μπαλάκια ή ότι σχήμα θέλω. Τα κλασικά είναι στρογγυλά με μία τρύπα στην μέση. Εγώ τα αφήνω και στρογγυλά ή σε μισοφέγγαρο. Αφήνω να φουσκώσουν ακόμα 30 λεπτά.
Βάζω μια κατσαρόλα με αρκετό νερό (περίπου τα 2/3 της κατσαρόλας νερό) και όταν αρχίζει να παίρνει βράση προσθέτω μια κουταλιά της σούπας μέλι. Όταν αρχίζει να βράζει ( και έχουν φουσκώσει τα bagels) παίρνω 2-3 bagels τη φορά και βράζω την κάθε πλευρά τους για 2 λεπτά.
Στο ταψί απλώνω μια λαδόκολλα και  καθώς βγάζω τα bagels από την κατσαρόλα τα στραγγίζω ( για να φύγουν τα πολλά νερά) και τα τοποθετώ στο ταψί. Με ένα πινέλο τα αλείφω με το ασπράδι του αυγού και από πάνω μπορώ να βάλω μαυροκούκι, λευκό ή μαύρο σουσάμι, ή να τα αφήσετε σκέτα. τα ψήνετε για 20-25 λεπτά στους 180 βαθμούς, αναλόγως και το φούρνο, ή μέχρι να ροδίσουν.


2 σχόλια:

  1. Μη μου λες πως γίνονται, να έρθεις να μου τα κάνεις και να τα φάω!!!! Απλά τα πράγματα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χα, χα αγαπημένη μου αδερφή, σίγουρα θα τύχη να τα κάνω και σε εσάς. Υπομονή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή